Изплащането на коледните добавки за най-уязвимите граждани ще започне в края на ноември, съобщи социалният министър Наталия Ефремова.
Еднократната финансова подкрепа ще бъде в размер на 50 евро и ще обхване над 500 000 души от осем целеви групи с най-ниски доходи и социални помощи.
Плащанията ще се извършват служебно, без необходимост от подаване на допълнителни документи. За част от правоимащите средствата може да бъдат преведени в първите дни на декември заради обработката на заявленията за помощи за отопление.
Междувременно проектобюджетът на Държавното обществено осигуряване за 2027 г. предвижда общо 16,5 млрд. евро, от които близо 14 млрд. евро са за пенсии. От 1 юли се планира тяхното увеличение с между 7 и 8%, като минималната пенсия се очаква да надхвърли 374,62 евро.
Предвидено е и увеличение на обезщетението за отглеждане на дете през втората година от майчинството – от 398 на 450 евро месечно. Минималното дневно обезщетение за безработица ще достигне 13 евро, а максималното – малко над 60 евро.
От 1 януари 2027 г. минималната работна заплата и минималният осигурителен доход са планирани на 660 евро, а максималният осигурителен доход – на 2400 евро.



